یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۴۸:۴۰

۳۱ فروند شناور مغروق از ‌‌‌آب‌های بندر گناوه خارج شد

باشگاه خبری فراساحل: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر استان بوشهر گفت: ۳۱ فروند شناور غرق شده در ‌‌‌آب‌های بندر گناوه از عمق خلیج فارس بیرون کشیده شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود قاسمیان، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: این شمار شناور در سال‌‌‌های ۹۲ تا ۹۵ در کانال ورودی و خروجی بندر گناوه غرق و رها شده اند که وجود طولانی مدت این شناورهای مغروق در این کانال سبب ایجاد مشکلاتی در تردد شناورها در این بندر شده بود. وی اضافه کرد: وجود ۳۱ شناور غرق شده مشکلاتی از جمله کاهش ایمنی تردد دریانوردی، بروز تصادف شناورها، نارضایتی شرکت‌‌‌های کشتیرانی و دریانوردان فعال در منطقه، افزایش تدریجی ورود آلاینده‌‌‌ها از شناورها به محیط آبی و به دنبال آن بروز مخاطرات محیط زیستی را در پی داشته است.


قاسمیان اظهار داشت: دریافت گزارش‌‌‌های متعدد از سوانح دریایی درکانال بندر گناوه، خارج سازی ۳۱ فروند لنج مغروقه را در دستور کار معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار داد. وی گفت: در این ارتباط پس از گرفتن سند تامین دلیل از مراجع قضایی، بازدید‌‌‌های میدانی توسط کارشناسان معاونت فنی و نگهداری و نمایندگان مشاور پروژه آغاز شد و با برگزاری تشریفات استعلام بهاء، یکی از پیمانکاران بومی بندر گناوه به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شد. قاسمیان ادامه داد: سپس موقعیت لنج‌‌‌های مغروقه به منظور شروع عملیات خارج سازی ثبت و پس از عکس برداری به پیمانکار مربوطه به منظور شروع عملیات خارج سازی تحویل شد. وی اظهار کرد: این عملیات ابتدا از سمت راست و بیرونی کانال آغاز شد و پس از پاک سازی در بخش سمت چپ کانال به اتمام رسید و لاشه‌‌‌های خارج شده به محل از پیش تعیین شده منتقل شدند.



  کد خبر : 3857
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :